Vil du have et firmatilbud så ring til mig på: 21721065.
Jeg laver lukkede hold for firmaer – min. 6 elever –
Spar 500kr pr. Elev.

Hvor meget skal jeg igennem?

4 lektioner i teori af 45 min.
6 lektioner på vejen af 45 min.
Køreprøve
BEMÆRK: Ingen teoriprøve.

FARTSKRIVER!

Erhvervskøretøjer med en samlet tilladt totalvægt på over 3.500 kg, inkl. evt. anhænger, og som kører mere end 100 km fra hjemmregistreringsadressen, skal have installeret en fartskriver, og der skal kører efter køre- og hviletidsbestemmelserne, men der kræves ikke EU kvalifikationsbevis, som til lastbil/bus

Hvornår kræves der trailerkørekort?

Alle må køre med en bil/varebil med en totalvægt på 3500 kg og en trailer på 750 kg. på et alm. kørekort.

Du skal have B+ kørekort hvis bilens og trailerns totalvægt overstiger 3500 kg.

Du skal have BE kørekort hvis bilens og trailerns totalvægt overstiger 4250 kg.

Har du taget kørekort før 1 maj 2009 kan du bruge bilen påhængsvægt (kuglevægt) i stedet for trailerens totalvægt.

HUSK: Trailerens tilladte totalvægt til BE må aldrig overstige 3.500 kg. BE-kørekort kan først tages, når du har kørekort til personbil.

Hestetransport

Transportkursus kræves ikke af chipmærket eller registreret heste. Mere info på www.retsinformation.dk.

Husk!

Hvis du kører 30 % for stærk giver det et klip i kørekortet. (gælder både med og uden trailer)

Hvis du kører 40 % for stærkt i personbil med trailer giver det betinget frakendelse af kørekortet.

Bøde for ikke at have trailerkort: 5.000 kr. (Hvis du bliver taget med for stor trailer)