Skolecyklerne

Cyklerne

Jeg kører med HONDA CBF500, YAMAHA MT07, SUZUKI GS500 og YAMAHA YBR125. Letkørte motorcykler, der giver dig ro i trafikken. Motorcyklerne er udstyret med gearindikatorer, så du altid kan se, hvilket gear du kører i. Dette er en stor fordel som nybegynder. Jeg har motorcykler til både lille, mellem og stor MC kort. Ekstra sænket MC til stor MC kort tilbydes også.

ABS bremser!

ABS er et fantastisk hjælpeværktøj, men bestemt ikke nogen garanti for ikke at styrte. Har motorcyklen ABS bremser, vil risikoen for styrt sandsynligvis være flyttet længere ud, men husk på der er stadig naturkræfter. Hos mig lærer du den rigtige bremseteknik. Både med, og uden ABS.

Sikkerhedsudstyr -
Sikkerhed frem for alt.

Køreskolen sørger for det helt rigtige sikkerhedsudstyr under køretimerne. Jeg tilstræber et højt nivaue indenfor sikkerhedstøj. Styrthjelme, jakker, bukser, handsker, hjelmhuer og regntøj er altid til rådighed, hvis du ønsker det – dog kun i størrelserne fra S-XXL. MC-støvler skal medbringes til køretimerne og køreprøven. Kravet til støvlerne er, at dine ankler er dækket. Har du dit eget MC-tøj, er du altid velkommen til at bruge det. Der skal altid bruges sikkerhedsudstyr i køreskolen.