Det svære valg

Valget af køreskole er svært

Nogle går målrettet efter en køreskole, fordi deres venner eller familie har gået der. Andre famler i blinde, da de ikke har noget at forholde sig til og ikke rigtigt ved, hvad der foregår i en køreskole.

Alt for mange unge mennesker får sig en rigtig dårlig oplevelse, når de går i gang med at tage kørekort. Som elev ved man ikke, hvad loven foreskriver i forbindelse med at tage kørekort. Det ved mange kørelærere til gengæld godt – med det resultat, at de omgår loven på det groveste.

Mange kørelærer kører ikke de timer eleverne skal køre ifølge loven. Du betaler for noget du aldrig får, og i sidste ende får det stor og måske skæbnesvanger betydning for elevens sikkerhed. Kørelærerens undervisning er i alt for mange tilfælde målrettet efter kun lige at få eleven til at bestå teori- og køreprøven. Kørelærerbranchen er fyldt med brodne kar, som desværre kun har profit som formål.

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål vedrørende din køreundervisning, er du altid velkommen til at kontakte mig på e-mail. Held og lykke med det svære valg af køreskole – og rigtig god fornøjelse med at tage kørekortet.

10 gode råd inden du starter: